måndag 3 september 2007

Semestern...

Ja den gick ruskigt fort den! 3 veckor bara susade förbi. Men tiden går ju fort när man har roligt!! Började semestern med "roadtrip" i sverige, vi var 5 tjejer i en Santa Fe runt sveriges kuststräcka. Vi började med Öland, där vi våldgästade Elin & Jims gäststuga som var superfin. Hela deras hus/stuga som de byggt var superfin. Blir helt klart fler besök till Öland. De var så gulliga som visade oss runt lite på ön de dagar vi var där. Vi åkte sedan till Matvik och hälsade på en tjej från Luleå som har sommarställe där nere. Solen var med oss på resan så det var toppen! Sen att jag fick nån släng av magsjuka så jag fick hoppa över alkoholhaltiga rusdrycker var väl mindre kul. Besökte stranden Stens Hufvud i Skåne. Sen var vi på sveriges sydligaste spets Smygehuk. Bodde några nätter i husvagn med förtält, billigare kan man nog inte bo 70;-/natt. ;0). Var rätt fullbokat på campingar och stugbyar men det löste sig ändå bara bra för oss. Bodde på Svenska Missionskyrkans camping i Skåne oxå, tur att vi var på PRO-resa med rätt lugna kvällar.... Gick på Gessles "en händig man" i Helsingborg i toppenväder, riktigt trevligt. Fick skråla till några gyllene tider låtar. Sen bar det av till Halmstad och hotell Laxen som var ett enkelt hotell med flerbäddsrum, vi hade ett 6-bäddsrum. Detta rum var det dyraste på hela resan. 1000;- totalt. Men det var det värt. Vi var ute på Hotel Tylösand på fredagskvällen, oj oj vilket håll igång. Jag och en tjej Katrin var nyktra och höll ställningarna när de övriga 3 tankade på rejält. Gick en hel del öl den kvällen. Måste säga att jag tyckte att de gjorde det bara bra. Tidig lördag morgon... urstädning av rummet och iväg till Varberg. Där bodde vi i en lägenhet som tillhörde en kompis till en av tjejerna. Men han var själv i Kina, så det var ju shysst att han lånade ut lägenheten till oss. Vi strosade i härliga Varberg på dagen. Dit vill jag helt klart åka tillbaka. Vi var ut på kvällen där oxå. Jag var nykter även denna kväll. Men jag vill säga att jag blev så laddad och peppad av musiken på detta ställe. Jag dansade nog i 3 timmar i sträck. Det var magiskt roligt, jag bara bytte av tjejerna, de var inte lika sugna på att dansa hela tiden. Himla bra o vara nykter, blir så mkt billigare och man mår ju prima dagen efter. Upp o hoppa söndag morgon... då skulle vi till Orust och äta middag hos Erikas föräldrar som har sin husvagn på en camping där. Himla gott och trevligt. Lämnade av Erika där sen fortsatte vi övriga till Karlskoga där vi bokat en liten stuga. Kom fram rätt sent, så det var otroligt mörkt när vi kom dit så vi hämtade stugnyckeln i en postlåda för att sedan försöka hitta stugområdet. Vilket inte var det absolut lättaste i ett mörkt Karskoga skogsområde. Var lite kusligt och vi lyckades ju jaga upp varandra såklart. Men vi hittade till slut stugan och somnade ovaggade ;0) Sista dagen för min del. Jag hoppade av i Märsta där jag mötte upp mamma och Thomas på macken. Då bytte jag bil och hoppade in i deras istället. Var ett par dagar med dem i huvudstaden. Besökte Vasamuseet och allsång på skansen. Var 2 trevliga dagar med dem i Sthlm. Tillbaka till Umeå den 25 juli med en vecka kvar på semestern.

Inga kommentarer: