onsdag 12 september 2007

Råkan Fenix

Måste ju berätta vad som hände mig häromdagen när jag kom till jobbet. Jag låser upp dörren och larmar av som vanligt. Då ser jag lite längre in i rummet boss och skräp som ligger på golvet. Jag går undrande fram och kollar vaaaad det kan vara. I samma veva så börjar en fågel flaxa i ett av fönsterna. Snacka om att bli lite snopen, ja både jag och fågeln. Det var ingen lite plutt heller utan en kolsvart råka. Riktigt stilig faktiskt. En fågel har alltså kommit in i vårt kontor genom ventilationen på nåt vis. Jag ner till vårt kontor på 1:a våningen och hämtade lite förstärkning. Pär och Bjarne tog detta på sitt ansvar och tog 2 handdukar och följde med mig upp till kontoret. När vi kom upp så blev stackarn så rädd att den flög rakt in i det stängda fönstret. Men vi lyckades, eller ja grabbarna lyckades öppna upp fönstret så att fågeln kunde flyga ut i det fria igen! Ja här händer det grejer ;0)

Inga kommentarer: